Retur och Garanti

 

Garanti

 

Alla varor säljs med en garanti enligt köploven. Tänk på att fakturor måste lämnas in med klagomål. Vi har ingen garanti utöver köploven om inte annat anges i produkttexten.

 

Retur

 

Om du vill använda din avbeställningsperiod på en order du beställt måste du returnera varan i oöppnad och originalförpackning. Fraktkostnaderna vid retur måste täckas av kunden. Du måste också komma ihåg att skicka med en kopia av fakturaen, fylld avbokningsformulär (skickad via e-post med varje beställning) och ett brev som förklarar att du ska använda din avbokningsperiod. Kom ihåg att inkludera ditt kontonummer så att vi kan ta emot beloppet för de returnerade varorna. Varor som returneras måste vara oanvända och i originalförpackning. Om varan har modifierats av kunden så att varorna inte kan säljas som nya gäller inte avbokningsrätten.

 

Normal bearbetningstid från vi har mottagit sändningen är 2-4 dagar. Under högsäsongen kan behandlingstiden vara upp till 5-7 dagar. När en retur har behandlats kommer du att få ett mail från oss med vilka varor du har returnerat och värdet för dem.

 

Vi rekommenderar att du använder Postens paket när du skickar varor i retur. Detta låter dig spåra paketet efteråt. Varor som returneras med andra metoder skickas på egen risk.

 

Vid retur i samband med ett klagomål / garanti måste avgiften avtalas med oss i förväg. Detta beror på att inte alla leverantörer kräver varorna i retur. När det finns möjlighet att reparera produkten görs detta av den ansvariga leverantören. Om inte, ersätter vi produkten med ett nytt föremål av samma typ. Skulle objektet upphöra, kontaktar vi dig för att komma överens om en alternativ produkt. Ett objekt som ska marknadsföras får inte användas efter det att fel upptäckts.

 

Reklamation

 

Om varan har fel eller saknar något som gör att produkten inte fungerar som den ska kan du reklamera på det. Reklamation gäller normalt inte på slitage, men fel som uppstår under normal användning. Du har 2 års reklamationsrätt såvida inte produkten är menad att vara längre. Då är reklamationsrätten på 5 år.

 

Typiska reklamationer kan vara att en Garmin klocka slutar fungera efter några månaders vanlig användning. Eller att det är hål i en söm på ett klädesplagg du har mottagit från oss.

 

Upptäcker du fel på din produkt kan du ta kontakt med oss i vårt kontaktformulär där du beskriver felet, bifogar en bild av felet, vilken order den är köpt på och eventuellt annan relevant information.

 

Ångerrätt

 

Du har rätt att utnyttja ångerrätten inom 14 dagar efter mottagandet av varorna utan att ge någon anledning till detta. För att använda rätten till återkallelse måste du kontakta oss via e-post support@bikeshop.se. Där måste du otvetydigt informera dig om att du vill lämna överenskommelsen. Du kan använda det avbeställningsformulär du får när du skickar en orderbekräftelse, men det är inte obligatoriskt. För att följa uppsägningsfristen är det tillräckligt att du skickar ett meddelande som anger att du kommer att använda avbokningsrätten innan tidsfristen löper ut.

 

Effekterna av ångerrätten

 

Om du lämnar detta avtal kommer vi att återbetala alla betalningar vi mottog från dig, inklusive fraktkostnader (förutom extra kostnader på grund av en annan leveranstyp än den billigaste standardleveransen vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och i alla Fall inom 14 dagar från dagen då vi får meddelande om ditt beslut att dra tillbaka från detta avtal.

 

Vi gör återbetalningen med samma betalningsmetod som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har kommit överens om oss.

 

I vilket fall som helst kommer du inte att debiteras någon avgift på grund av återbetalningen.

 

Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har fått varan tillbaka, eller tills du har lämnat in bevis på att varan returneras, eller tills det inträffar först.

 

Du måste returnera varorna eller leverera dem till oss utan otillbörlig dröjsmål och i alla fall inom 14 dagar från den dag du informerade oss om att du skulle lämna avtalet. Tidsfristen är uppfylld om du returnerar varorna innan tidsfristen på 14 dagar har löpt ut.

 

Du måste bära de direkta kostnaderna för att returnera varorna.

 

Du är ensam ansvarig för eventuella minskningar av varornas värde som orsakas av annan hantering av varorna än vad som krävs för att bestämma deras karaktär, egenskaper och funktion.

 

 

Varan är på lager.
Varan är beställd från leverantör och leveransdatum är bekräftat
Varan är beställd från leverantör, men leveransdatum är inte bekräftat
Produkten måste beställas från leverantör.
Varan befinner sig på fjärrlager.
Varan är beställd från leverantör, men leveransdatum är inte bekräftat
Varorna beställs från vår leverantörs lager.
Obekräftad - Ta kontakt med kundtjänst för mer information.