Vanliga frågor:

 

Var är min order?

Efter att du lagt en beställning hos oss skrivs en plocklista ut förutsatt att alla produkter du beställde finns på vårt lager. När din beställning har status ”plocklista” innebär detta att den står i kö för att bli plockad och skickad från vårt robotlager. Så fort din order lämnar vårt lager får du omedelbart en bekräftelse på din e-post.

 

Du kan alltid logga in på ditt kundkonto och gå till Orderstatus i kundcentret för att se status på din order.

 

Hur lång tid tar det för att få et objekt som inte finns på lager?

Detta varierar beroende på säsong och tillgänglighet hos våra leverantörer. Kundsupport kan hjälpa dig med att finna fram mer information om du sänder över varunumret på e-post. Det är icke säkert att vi kan lösa detta över telefon.

Har du redan beställt en produkt och undrar när den kommer så får du ett estimerat leveransdatum i orderöversikten i kundcentret. Detta datum förutsätter att leverantör har varan på lager och att de håller avtald leveranstid med oss.

 

Kontakta kundsupport om du har frågor gällande tillgänglighet/leveranstid på en produkt.

 

Kan jag slå ihop två ordrar jag beställt?

Eftersom plock sker i vårt automatiserade robotlager så finns det dessvärre ingen möjlighet att slå ihop två (eller fler) ordrar.

 

Jag önskar byta en vara, hur gör jag det?

Logga in i nätbutiken, gå till kundcenter och fliken Retur. Där söker du upp ordern du önskar returnera en produkt ifrån, och följer stegen vidare. Så fort vi kontrollerat din returansökan så får du ett e-postmeddelande från oss med vidare instruktioner.

OBS! Kom ihåg att produkten måste vara oanvänd i sin orginalförpackning.

 

Jag önskar utnyttja mig av ångerrätten, hur gör jag det?

Logga in i nätbutiken, gå till kundcenter och fliken Retur. Där söker du upp ordern du önskar returnera en produkt ifrån, och följer stegen vidare. Så fort vi kontrollerat din returansökan så får du ett e-postmeddelande från oss med vidare instruktioner.

OBS! Ångerrätten varar 14 dagar från att du mottagit leveransen.

 

Jag har beställt för över 1000 kr men har ändå inte fått fri frakt?

Vi har fri frakt på småordrar över 1000 kr. Ett undantag gäller vid ordrar som innehåller cyklar, tunga apparater, cykelväskor, mekstativ etc. Då beräknas fraktkostnaden automatiskt när du väljer leveransadress och fraktmetod i varukorgen.

 

Jag vill lägga till varor i min beställning, är detta möjligt?

Om din beställning däremot är förshandsbetald med Klarna, Mastercard eller Visa så kan vi tyvärr inte lägga till ytterligare varor då detta överskrider det belopp som är förhandsregistrerat. Detta är en säkerhetsåtgärd som gör att inga ytterligare utgifter kan påföras dig som kund. Om du vill lägga till produkter på en order som är förhandsbetald måste ordern först tas bort och beställas på nytt.

 

Kan ni sända produkter från den fysiska butikens lager?

Nej. Eftersom nätbutiken och den fysiska butiken är två olika avdelningar så kan vi inte sända produkter från den fysiska butikens lager.

 

Moms, tullklarering och andra avgifter ingår i priset?

Ja, alla avgifter, moms och tullklarering ingår i priset.

 

 

Varan är på lager.
Varan är beställd från leverantör och leveransdatum är bekräftat
Varan är beställd från leverantör, men leveransdatum är inte bekräftat
Produkten måste beställas från leverantör.
Varan befinner sig på fjärrlager.
Varan är beställd från leverantör, men leveransdatum är inte bekräftat
Varorna beställs från vår leverantörs lager.
Obekräftad - Ta kontakt med kundtjänst för mer information.