OM OSS

 

Bikeshop.se drivs av Bikeshop AS. Ett helnorskt företag med kontor och lager på Skoppum, utanför Horten. Organisationsnummer 502078-9904 . Ända sedan företaget startades av Håkon Lilland år 2006 har våra kärnvärden alltid bestått. Vi önskar erbjuda dig som kund det största urvalet av produkter till goda priser, samt att vi alltid ska ha en god lagerhållning så att väntetiden för dig blir kortast möjlig. Vi är själv passionerade cyklister och vet hur viktig en god cykeltur är för själen. Vi jobbar därför stenhårt varje dag för att du ska få de produkterna du behöver och den service du förväntar dig av en fackhandel. Detta gäller oavsett om du är helt ny till världens underbaraste sport, likväl en veteran med flera VM-segrar. Det är också viktigt för oss att kunna ge tillbaka till cykelsällskap som hjälpte oss när vi var yngre. Vi sponsrar därför flera cykelsällskap, men även elitlag både på klubb och kontinentalnivå. Genom Bikeshopfonden skänker vi även pengar tillbaka till välgörande organisationer i närområdet.

 

 

VÅRE KÄRNVÄRDEN

 


Kunden är viktigast!

För oss har det alltid varit viktigt att ge dig en problemfri, simpel shoppingupplevelse som tillfredsställer dig. Både före, under och efter en försäljning önskar vi erbjuda ett enormt urval av produkter till bra pris, men vi önskar även att se till att du får den hjälp, service och uppföljning du förtjänar. Det är tack vare er kunder som vi kommit dit vi är idag, och ni kommer alltid vara det viktigaste för oss!

 

Sätta standarden!

Vi strävar efter att sätta standarden för leverans, utbud, pris och kunskap. Detta är något vi jobbar med varje dag för att bli bäst på, och vi kommer aldrig sluta med det

 

Ärlighet!

För oss är det viktigt att du får den produkt du behöver! Våra anställda strävar alltid efter att tillmötesgå dina behov och baserat på vår erfarenhet vill vi erbjuda rätt produkt till rätt bruksområde. Vi vill även rekommendera de produkterna som du kan tänkas behöva, men kanske glömt, samt avråda dig från produkter du inte behöver. Du kan därför lita på att vi alltid stöder våra rekommendationer.

 

Professionell kunskap!

Våra anställda ska veta vad de snackar om, så simpelt är det. För att kunna veta vad du behöver så är det viktigt att vi förstår ditt behov, och vi är extremt angelägna av att ge dig goda råd baserad på kunskap och erfarenhet. Med över 40.000 artiklar så kan inte alla anställda allt om varenda produkt, men vi kan garantera att minst en i huset har testat den, eller har erfarenhet med en motsvarande produkt. Så du kan lita på att hos oss snackar vi cyklar!

 

Sund verksamhet!

Att bedriva en sund verksamhet har varit viktigt för oss sedan starten. Vi har alltid tagit ett steg i taget och växt tillsammans med våra anställda samt våra kunder. Ända sedan uppstarten år 2006 har den dagliga ledaren och ägaren Håkon Lilland varit upptagen med att ta förnuftiga beslut och sunda val både för verksamheten och miljön.

 

Ge tillbaka!

Merparten av våra anställda började med cykling i ung ålder och vi vet hur viktiga de lokala klubbarna är. Det är därför viktigt för oss att ge tillbaka till dem som gett så mycket till oss. Därför stöttar vi flera lokala föreningar. För att man ska ha möjligheten att satsa vidare och leva på cyklingen har vi även ett samarbete med klubblaget Asker CK Elite och vi sponsrar kontinentallaget Team Joker Icopal.

 

 

 

 

 

VÅR HISTORIA

 

Bikeshop startades smått år 2006 av junior landslagscyklist Håkon Lilland. Som en passionerad cyklist var han frustrerad över avsaknandet av norska cykelbutiker med brett sortiment till bra priser. Hans önskan var att förändra detta!

 

Målet var fastställt – Att bli Norges bästa cykelbutik

För att kunna starta cykelbutiken sålde Håkon sina två tävlingscyklar, köpte sig en nätbutik för 5000 kr och snickrade ihop lagerhyllor i pojkrummet hemma hos sin far.

 

Efter att ha jobbat dygnet runt i två månader kom den första beställningen in. Håkon nämner: «Den första försäljningen var en Tacx Sirius cykelrulle. Jag minns det som om det vore igår. Jag var i extas!».

Ett par månader senare var lagerplatserna i pojkrummet och garaget fulla. Lösningen på detta blev att hyra en liten lokal på ca 130 kvm på Bekkajordet i Horten, där det även blev en liten fysisk butik.

 

Håkons familj har gjort en otrolig insats för att bygga upp Bikeshop. Hans far och farfar är fortfarande aktiva i driften och utvecklingen av verksamheten. Håkon berättar: «Utan deras hjälp hade vi inte varit där vi är idag. Jag är evigt tacksam för allt de har bidragit med»

 

På grund av stor tillväxt flyttade verksamheten till grannlokalerna år 2007. Detta gav ett väldigt efterlängtat lagerutrymme och en större fysisk butik. Samtidigt blev nettoinvesteringen större och viktigare. Samma år investerades det därför i en av marknadens bästa ERP system för att kunna behandla kunderna snabbt och effektivt, samt hantera ett växande sortiment. Denna övergången var en enorm uppgift, men Raymond Poosz och Håkon arbetade hårt genom vintern 07/08. Raymond säger: «Vi arbetade sent in på kvällen varje dag i flera månader, men vi hade ett tydligt mål – Att bli färdiga till säsongsstart. Och det lyckades vi med.»

 

De nya lokalerna blev snabbt för små, men det visade sig bli en svårighet att finna lediga lokaler med tillräckligt utrymme i Hortens kommun. Detta ledde till en svår period med en stor tillväxt i allt för små lokaler.

 

År 2010 flyttade vi till Skoppum i utkanten av Horten. Här fick vi möjlighet att fortsätta tillväxten och satsa på nätbutiken. Lokalerna var gamla och inte tillpassade för vår verksamhet, men just detta tillät oss att stanna kvar i lokalsamhället. Detta var väldigt viktigt för oss.

 

Perioden mellan 2010-2013 fortsatte vi att växa. Därför bestämde vi oss för att börja rita på, och bygga en modern kommersiell byggnad speciellt anpassad för verksamhetens behov. Byggnaden stod äntligen klar sommaren 2014, och inflyttningen skedde i oktober. Själva flytten blev genomförd på bara fyra dagar – en fantastisk insats av alla våra anställda.

 

Under 2017 påbörjades en expansion av vårt lager för att kunna öka kapaciteten av varor samt öka hastigheten på utsändningen av ordrar.

Tiden framöver använder vi till att finslipa vår logistik, finna nya goda medarbetare och utvidga vårt sortiment.

Varan är på lager.
Varan är beställd från leverantör och leveransdatum är bekräftat
Varan är beställd från leverantör, men leveransdatum är inte bekräftat
Produkten måste beställas från leverantör.
Varan befinner sig på fjärrlager.
Varan är beställd från leverantör, men leveransdatum är inte bekräftat
Varorna beställs från vår leverantörs lager.
Obekräftad - Ta kontakt med kundtjänst för mer information.