Köpsvillkor
Generellt
Våra försäljningsvillkor är bara tillgängliga på svenska.
Leverans
Idag levererar vi bara produkter till Sverige.
Alla paket blir skickade med Bring.
Om du önskar exportera varor ut av landet måste du fylla ut ett exportformulär och skicka detta till oss via e-post eller brev. Formuläret måste vara korrekt utfyllt och stämplat av tullverket.
Beställningsprocess
Din order är bindande när den är registrerad i vårt system. Önskar du annulera ordern måste du ringa oss omedelbart efter beställning. Vi kan inte garantera att avbeställningar inskickade via e-post blir registrerade i tid, eftersom vi arbetar hårt med att skicka ut beställningarna så fort som möjligt. Om ordern blir skickad kan du använda dig av ångerrätten. Returfrakten måste täckas av kunden.
Du mottar två e-postmeddelanden med översikt av din order. Den första är en bekräftelse på din beställning. När vi har registrerat din order manuellt kommer vi godkänna den och skicka dig en ny orderbekräftelse på e-post. Det är viktigt att du läser igenom din orderbekräftelse så att du ser att allt stämmer med din beställning. Om det är något fel med din order tar vi kontakt med dig på telefon eller e-post. Exempel på detta kan vara produkter som utgått, är slutsålda eller är väsentligt försenat in på lager.
På grund av en stor brist på varor i samband med utmaningar kring Covid-19 har en tillfällig maxinköpsgräns på 10 stycken per produkt fastställts för alla varor utom kosttillskott. Bikeshop AS förbehåller sig rätten att annullera din beställning eller delar av den, om din beställning överstiger det maximala antalet per produkt.
Information om nätbutiken
Vi gör vårt yttersta för att visa korrekt information angående produkter vi säljer i nätbutiken. Vi måste däremot förbehålla oss om att bild/skriv/tryckfel kan förekomma. Sådana fel kan leda till att vi inte kan leverera med hänsyn till felinformation i nätbutik eller marknadsföring. Annars förbehåller vi oss rätten att annulera din order eller delar av den om varan du önskar är slutsåld. Vid sådana situationer får du meddelande om detta på e-post.
Priser
Våra priser är inklusive moms. Totalpriset inkluderat frakt kan du se när du går till kassan, där du också kan se priset med olika leveransmetoder.
Betalning
Hos oss kan du välja att betala med Visa, Mastercard eller Klarna faktura/finansiering.
För delleveranser blir du bara belastad för levererade varor.
Registrerade förhandlare har möjlighet till kredit mot kreditcheck. Vid försenade inbetalningar uppkommer räntor enligt lagen om förseningsränta. Räntesatsen fastställs av Finansdepartementet två gånger per år.
Du kan läsa Klarnas användarvillkor och dataskyddsinformation här: Användarvillkor och Dataskyddsinformation
Leverans
När vi har godkännt din order skickar vi ut en orderbekräftelse på e-post där förväntat leveransdatum är uppgett. Har vi alla varor på lager skickas beställningen så fort som möjligt från vårt lager i Horten och leveranstiden med posten är på 1-5 arbetsdagar beroende på vart du bor i landet. Varor som står ”på lager” befinner sig på vårt egna fysiska lager på Skoppum. Vi måste däremot förbehålla oss om fel i lagerstatus.
Retur
Du måste själv täcka returkostnaderna för produkterna du köper hos oss vid användning av ångerrätt och bytesrätt.
Vid retur rekommenderar vi att du använder spårbar försändelse. Du har själv ansvaret för returförsändelsen fram tills vi mottagit den.
Ångerrätt
Du har 14 dagars ångerrätt från datumet du mottager paketet. Om du frångår detta avtal kommer vi betala tillbaka alla betalningar vi mottagit från dig, inkluderat leveranskostnaderna (med undtag av tilläggskostnader till följd av att du har valt en annan typ av leverans än den billigaste standardleveransen vi erbjuder), utan onödigt uppehåll från den dag vi mottager din retur.
Vi utför återbetalningen med samma betalningsmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen.
Det tillkommer inga avgifter för återbetalningen.
Vi kan hålla av återbetalningen tills vi har fått varorna tillbaka, eller till du har framvisat dokumentation på att varorna är tillbakaskickade, eller till en av dessa tidpunkter som inträffar först.
Du måste returnera varorna eller leverera dem tillbaka oss, utan onödigt uppehåll och i alla tillfällen senast 14 dagar efter den dag du har meddelat oss om att du vill frångå avtalet. Tidsfristen fästes om du skickar tillbaka varorna innan fristen på 14 dagar har utlöpt.
Du måste betala de direkta kostnaderna för att returnera en vara.
Du är ansvarig för eventuell reduktion i varornas värde som skylls på en hantering av varorna annan än den som är nödvändig för att fastslå produktens art, egenskaper och funktioner.
Pant
Vi tar pant på utlevererade varor fram till att köpsbeloppet inkluderat alla eventuella påförda räntor och avgifter är betalda i sin helhet.
Pricerunner Köpgaranti
Som medlem på PriceRunner skyddas ditt köp upp till 50.000 kronor om något problem skulle uppstå. Denna Köpgaranti är gratis för dig som konsument och gäller på alla köp när du handlar hos oss.
Även om du inte redan är medlem hos PriceRunner och kommit till vår hemsida genom dem så kan ditt köp omfattas av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är registrera dig inom en timme efter ditt köp. Att bli medlem är kostnadsfritt och tar mindre än tre minuter! Bli medlem gratis på PriceRunner
För att Köpgarantin ska gälla så måste beställningen vara addresserad till dig personligen. Du är berättigad ersättning om något går fel med ditt köp såsom att varan är trasig, en enskild vara saknas vid leverans, varan är felaktig eller leverans uteblir.
Köpgarantin ersätter dig som kund för både inköps- och fraktkostnader och eventuell direkt ekonomisk skada som du lidit. För värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader betalas ingen ersättning.
Besök PriceRunner för en lista på undtantagna kategorier samt fullständiga finstilta villkor för Köpgarantin.
Force majeure
Vi kommer inte att bryta mot villkoren eller vara ansvariga för fel eller förseningar i leverans, reparationer och andra förmåner i fall som går under force majeure.
Om omedelbart fullgörande av leverans inte rimligen kan krävas av oss, har vi rätt att antingen skjuta upp fullgörandet, eller säga upp/häva avtalet.
Force majeure, vilket är varje situation utanför vår kontroll: naturkatastrof, krig, uppror, strejk, lock-out, systemfel eller nätverksåtkomst, översvämning, brand, explosion eller olycka och liknande situationer, inklusive brist på utrustning antingen inom vår egen verksamhet eller i drift tredje part.
Samt andra orsaker utanför vårt ansvar.
Allt detta utan att påverka förhållanden som enligt lagen kan betraktas som force majeure.