3Ts Exploro RaceMax Boost elcykel är perfekt för cykling på väg och grus. Denna cykel är lätt (väger endast ca 12,7 kg beroende på gruppset och storlek), tuff och snabb. Exploro RaceMax Boost ser ut som en vanlig gravelbike, men dundrar genom tuff terräng med den dolda kraften gömd inuti!
Den ursprungliga Exploro RaceMax har vunnit många priser som den snabbaste gravelcykeln på jorden. Exploro RaceMax Boost använder samma ram eftersom alla elektroniska delar passar perfekt inuti utan behov av större rör eller synliga kablar. Då behåller cykeln alla prestandaegenskaper från den ursprungliga RaceMax och lägger till en till: extra kraft när du behöver det! 3Ts Exploro RaceMax är en gruscykel där allt handlar om fart! Ramen tar fokus på aerodynamik till en helt ny nivå med en utskärning i ramen för bakhjulet, ett smalt styrrör, ett nedre rör som skyddar flasken och aeroprofil på de andra rören.
Exploro RaceMax Boost har en fantastisk ram i kolfiber med en unik design. RaceMax-ramen är designad för att passa både racer (700c), cyclocross/grus (700c) och terrängdäck (650b) och du kan enkelt anpassa cykeln efter förhållandena. Denna cykel är utrustad med elektroniskt och trådlöst SRAM Rival XPLR AXS 1x12 växelsystem, mycket starka hydrauliska skivbromsar från SRAM och ett rejält 650B hjulset från Rodi utrustad med graveldäck från Pirelli. Inuti gömmer sig en Mahle X20-motor i det bakre navet och ett batteri i det nedre röret som är kompatibelt med en Range Extender. Detta system väger endast 3,2 kg totalt och är det lättaste motorsystemet för ett baknav på marknaden!
Exploro RaceMax Boost är en elcykel som tillsammans med Mahles system ligger ljusår före andra konkurrenter och ger dig en cykelupplevelse utan dess like!
NB! Bilderna kan skilja sig från färg och specifikationerna.
Egenskaper:
- Mahle X20-motor med 55Nm kraft hjälper dig att cycla längre
- Mahle iX250 batteri på 236Wh som kan utökas med en 171Wh Range Extender
- Watt- och kadenssensor i veven lär sig och anpassar sig efter dina behov
- Grym kolfiberram med aero-utskärning för bakhjulet och max däckbredd/WAM på 61 mm
- 75 mm brett nedre rör för att skydda din flaska som avsmalnar till 46 mm högre upp för bättre aerodynamik
- Double-Drop kedjestag ger högre styvhet och styrka och lägre vikt
- Unikt gängat vevlager utan gängor i ramen
- Direct-Mount bromsfästen med integrerad adapter för 160 mm bromsskivor
- Cykeln kommer med ett elektroniskt och trådlöst SRAM Rival XPLR AXS 1x12 växelsystem
- Mycket starka hydrauliska skivbromsar från SRAM
- Rodi 650b hjul i aluminium
- Snabba Pirelli Cinturato Gravel M-däck
Specifikationer:
- Ram: 3T Exploro RaceMax BOOST, Unidirectional pre-preg carbon, High-modulus/high-strength performance blend layup
- Gaffel: Fango RaceMax w/ compact crown
- Motor: Mahle X20-motor, 55Nm
- Batteri: Mahle iX250 (236Wh) hidden battery included. Optional 172 Wh Range Extender available, laddare ingår
- Display: Mahle Head Unit, integrerad i det övre röret
- Styrlager: 3T MinMax IS42/28.6 + IS 47/38
- Stem: Apto Stealth (XXS: 70 mm - 51: 80 mm - 54: 90 mm - 56: 100 mm - 58: 110 mm - 61: 120 mm)
- Styre: 3T Superergo PRO, (XXS: 38cm - 51: 40cm - 54&56: 42cm - 58&61: 44cm)
- Sadel: Selle Italia Model X Superflow
- Sadelstolpe: 3T Exploro seatpost for Ritchey clamp
- Hjulset: Rodi Alloy 650b
- Axlar: Fram: 12x100 mm TA. Bak: 12x142mm TA (X20-specifik)
- Däck: Pirelli Cinturato Gravel M 650b 50 mm
- Bromsar: SRAM Rival AXS Hydraulic Disc w/ SRAM 160mm rotor
- Vevparti: SRAM Rival AXS Wide, 40T (XXS: 165mm - 51: 170mm - 54&56: 172,5mm - 58&61: 175mm)
- Vevlager: DUB, Thread-Together Bottom Bracket. Läs mer här
- Framväxel: N/A
- Bakväxel: SRAM Rival AXS XPLR 1X12 Max 44T
- Växelreglage: SRAM Rival AXS
- Kassett: 12-speed Rival AXS XPLR 10-44T
- Kedja: SRAM Rival Flattop, 12s
- Pedaler: Ingår ej
- Fäster för skärmset eller pakethållare: Ja, för custom 3T-skärmar
- Övrig:
- Vikt: Ca. 12,7 kg
Specifikationer för elsystem:
- Motor: Mahle X20, 55Nm, bakhjulsmonterad
- Batteri: Mahle iX250, 236Wh
- Display: HMI Head Control Unit
- Räckvidd: 30-33 km
Räckvidden är endast en ungefärlig uppskattning och beräkningen baseras på cykelns batteri + motorspecifikationer, en 80kg ryttare, en 20 kg cykel, medelhastighet på 25km/h, lätt kuperade vägar och cykeln i "standard" eller "Auto" läge (om den har olika effektlägen). Räckvidden för en enstaka batteriladdning kan variera mycket beroende på förhållanden som cykelns vikt, vindmotstånd, väder, däcktryck, utomhustemperatur, underhåll av elcykeln och batteriets skick.