×
Shimano Ultegra R8110 Fälgbroms Bak, Direktmonterad, mekanisk

Shimano Ultegra R8110 Fälgbroms

Bak, Direktmonterad, mekanisk

Varunummer: IBRR8110RS82
1 114,-Kampanjpris
1 299,-Ordinarie pris
-+
5+ på lager
  • 0Butikklager
  • 0Oslo

Produkter merket Bikeshop pris er bestselgere der vi kontrollerer prisen mot våre konkurrenter flere ganger daglig. Disse prisene er derfor alltid ekstremt konkurransedyktige

Produkter märkta Bikeshop price är bästsäljare där vi kontrollerar priset mot våra konkurrenter flera gånger om dagen. Dessa priser är därför alltid extremt konkurrenskraftiga

BeskrivningRecensionerFrågor & svarTillbehörAlternativDokument

Shimano Ultegra R8110 direktmonterad fälgbroms bak.

 

Shimano Ultegra R8100

Ultegra R8100-serien byter till 12 delad med Di2 trådlös switch och snabbare växel. För första gången någonsin kommer Ultegra med ett effejtmätaralternativ och slanglösa skivbromshjul i full kolfiber. Där Dura-Ace är utformat för dem som vill optimera varje liten detalj i konkurrenssituationen, är Ultegra den verkliga tillämpningen av denna teknik. R8100-serien delar samma DNA som R9200-serien, med otrolig prestanda i alla funktioner, och där hörnstenarna i vetenskapen bakom hastighet hjälper ryttare att uppnå sina hårdaste prestanda någonsin.

 

Nya Dura-Ace och nya Ultegra delar samma plattform, vilket innebär att Ultegra-användare kan njuta av:

 

  • Samma, nya Di2-plattform som med förbättrad motordesign i växlar, minskar bearbetningstiden (dvs rörelsetid mellan motor och växelmekanismer) och överföringsprestanda för att möjliggöra Shimanos snabbaste växling någonsin. Detta resulterar i en minskning av drifttiden på Ultegra bakväxel med 58% och en motsvarande minskning med Ultegra bakväxel med 45%, jämfört med den tidigare Dura-Ace RD-R9150 bakväxeln.
  • Absolut tillförlitlighet från en trådbunden anslutning där det är vettigt. Nya SD-300-kablar med mindre diameter ansluter Di2-batteriet (BT-DN300) till framväxlaren (FD-R8150) och bakväxlaren (RD-R8150). Ett internt batteri ger en enkel laddningslösning och säkerställer en stabil och högspänningsanslutning till växlarna, vilket bidrar till Shimanos snabbaste växling någonsin. Tester visar att BT-DN300-batteriet räcker 1000 km mellan laddningarna. STI-växelknapparna drivs av platta CR1632-batterier som håller i cirka 1,5 års användning.
  • Hög säkerhet, snabb bearbetning och kretskort med låg effekt minskar risken för störningar från externa enheter avsevärt.  
  • Den nya Ultegra bakväxeln är nu platsen där systemet laddas (ersätter Shimanos SM-BCR2-laddare), och den ger den trådlösa anslutningen till STI-switchar och andra tredjepartsenheter (ersätter den trådlösa EW-WU111-enheten). Dessutom ger den integrerade designen kontrollpunkten för att ändra Di2-funktioner och synkroniserade skiftlägen, och ersätter den tidigare kontrollmonterade eller rammonterade Junction-A (SM-RS910) knappen.  

 

Det är främst i konstruktionen som Ultegra-växlarna skiljer sig från Dura-Ace. Dura-Ace R9200 fram- och bakväxlar väger 215g respektive 96g, mot Ultegra R8100 vid 262g och 110g, vilket resulterar i en total skillnad på 61g.

 

Specifikationer:

 

  • Färg: Grå
  • Bromstyp: Fälgbroms
  • Montering: Direktmontering
  • Bak/fram: Bak
  • Standard bromsbelägg: R55C4
  • Max däckbredd: 28 mm
  • Fälgbredd: 20.8 - 28 mm

 

Frågor & svar
Tillbehör
Alternativ
Dokument