Med den nya vågen av slanglösa inställningar på kolfälgar skapas en utmaning för vanliga däckjärn. Däcken sitter tätare än någonsin tidigare och dessutom kräver kolfälgar däckspakar utan metall på utsidan för att undvika skador på fälg och bromsbana. Dessa däckspakar är gjorda av en metallegering med en förstärkt nylonbeläggning för att skydda kolfälgarna. Tillsammans med dessa däckspakar kommer det även med en Co2-adapter så att du enkelt och snabbt kan fylla ditt däck med luft.
Däckspakarna är designade för att användas på kolfälgar om de används på rätt sätt och som avsett. Du MÅSTE se vad hjultillverkaren säger om att använda däckspakar. Eolo Premio ska endast användas för att ta bort däcket från fälgen, inte för att montera det. Se till att du använder däckspaken på rätt sätt, och Silca rekommenderar inte användning av däckspakar om du använder en latexslang.
Co2-adaptern används genom att skruva in patronen hela vägen in i adaptern, trycka adaptern på ventilen, vrida patronen åt vänster för att fylla däcket med luft och vrida åt höger för att stanna.
Egenskaper:
- Säker att använda på kolfälgar
- Kommer med Co2-adapter
- Integrerad ekkrok
- Kommer med en neoprenhylsa för att hålla ihop dem
- Avsedd för att ta bort däck från fälg, inte montering
Specifikationer:
- Material: Metall med nylonbeläggning
- Antal: 2 st
- Storlek: 105x25x7 mm
- Co2-adapterventilhuvud: Presta- och bilventil
- Vikt: 36 gram (däckspakar och neoprenhylsa)